Evaluation criterias

I. Group
Критерии за административнa допустимост
Criteria Leads to rejection
1.
Предложението е подадено в рамките на крайния срок, съгласно Насоките за кандидатстване
В случай че посоченото изискване не е спазено, предложението се отхвърля без да се проверява съответствие със следващите критерии за оценка!
Yes
2.
Предложението е подадено от лицето, представляващо кандидата, или оправомощено за целите на подаване на предложението лице и е приложено пълномощно/заповед за упълномощаване
Yes
3.
Всички приложими полета на формуляра за кандидатстване са попълнени с относимата информация за целите на оценката. 
ПИИ отговаря на всички посочени в Насоките за кандидатстване изисквания, включително не е установено двойно финансиране за дейностите, включени в ПИИ
Yes
4.
Приложена е декларация от кандидата и партньора/ите (ако е приложимо) за съответствие с изискванията по процедурата, съгласно Насоките за кандидатстване
No
5.
Приложен е документ за собственост върху недвижимия имот, обект на интервенция по предложението, от който става ясно, че недвижимият имот е общинска/държавна собственост
Yes
6.
Приложено е обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за актуално състояние на потреблението на енергия за постигане на най-малко клас на енергопотребление „B“, и постигане на енергопотребление от минимум 30% спестяване на първична енергия за всеки обект, както и технически паспорт
В случай, че изискването за постигане на най-малко клас на енергопотребление „B“ и минимум 30% спестяване на първична енергия за всеки обект, включен в ПИИ, не е спазено, предложението се отхвърля без да се проверява съответствие със следващите критерии за оценка!
Yes
7.
Приложени са:
•	Технически/работен проект, с влязло в сила разрешение за строеж и КСС към него (за обекти в пълна степен на проектна готовност) 
или
•	Идеен проект и обобщена КСС по окрупнени показатели или технически/работни проекти и КСС към тях без разрешение за строеж (ако за обект/ите на интервенция няма пълна проектна готовност към момента на кандидатстване); 
или
•	Обща ситуация на проекта (схема, чертеж) с обяснителна записка, и обобщена КСС по окрупнени показатели;
и
•	Писмо по чл. 2, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони от съответната компетентна институция – РИОСВ/МОСВ, че не е необходимо провеждане на процедура по реда на Глава втора от същата наредба или
•	Решение за преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС, съгласно чл. 8 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействието върху околната среда с характер „да не се извършва ОВОС“ или Решение по ОВОС за одобряване, съгласно чл. 18 от същата наредба 
или
•	Решение по чл. 18 или чл. 28 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони за одобряване
Yes
8.
Приложено е партньорско споразумение в свободен текст между кандидата и партньора/ите (ако е приложимо)
No
9.
Предложението е в съответствие с изискванията на приложимия режим за държавна помощ
Yes
10.
Кандидатът е допустим краен получател на финансирането по процедурата
Yes
11.
Партньорите са допустими и отговорят на изискванията на Насоките за кандидатстване (ако е приложимо)
No
12.
Предложеният размер на средствата е съобразен с минималния и максималния размер, съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
13.
Продължителността на предложението съответства на максимално допустимия период на изпълнение, съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
14.
Дейностите в предложението, за които се предвижда финансиране със средства от ПВУ, съответстват на допустимите дейности по процедурата
Yes
15.
Разходите в предложението, за които се предвижда финансиране със средства от ПВУ, са допустими за финансиране по процедурата
Yes
16.
Бюджетът на ПИИ е реалистичен и разходите съответстват на предвидените дейности
Yes
17.
Проектът предвижда мерки за информация и публичност съгласно Насоките за кандидатстване
Yes
18.
В сградите-обекти на интервенция, предложени за финансиране, се помещават действащи към момента културни/ спортни организации/ държавна и/или общинска администрация и същите са допустими и отговарят на изискванията на Насоките за кандидатстване
Yes
19.
Целевите стойности на индикаторите са правилно остойностени и съответстват на дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция
Yes
20.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“
Yes
II. Group Threshold for passing
Критерии за оценка на качеството
65.00
Criteria Weight
120.00
1.
Процент енергийно спестяване в годишното потребление на първична енергия в резултат на енергоспестяващите мерки – Y, kWh/год (средна стойност за проекта в случай на повече от един обект на интервенция)
30.00
2.
Очаквано годишно намаляване на емисиите на СО2 (екологични ползи)
30.00
3.
Ефективност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на необходимата инвестиция в лева към количеството спестена първична енергия в kWh на годишна база – лв. /kWh/г
20.00
4.
Целесъобразност на инвестицията за енергийна ефективност като отношение на кв.м РЗП обновена публична инфраструктура към броя на сградите с подобрена публична инфраструктура – кв. м РЗП / брой сгради
30.00
5.
Постигнато ниво на подобрение на сградата след прилагане на мерките по ЕЕ:
-Проектът включва сграда, която след изпълнение на ЕСМ достига нормата за сграда с близко до нулево потребление на енергия  - 10 т.
- Проектът включва сграда, която след изпълнение на ЕСМ използва енергия от възобновяеми източници - 7 т.
- Проектът включва сграда, която след изпълнение на ЕСМ достига клас на  енергопотребление „А“  5 т.
- Проектът включва една сграда, която след изпълнение на енергоспестяващи мерки достига клас на енергопотребление „В“  - 3 т.
10.00
65.00
Threshold for passing:
120.00
Max weight total:
The project is funded by The technical assistance fund, financed by the financial mechanism of the EEA and the Norwegian financial mechanism 2014-2021