|
|
Критерий |
Води до отхвърляне |
1. |
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са допустими съгласно утвърдените категории допустими разходи в раздел 8.2 от Условия за кандидатстване
|
Да
|
2. |
Разходите, включени в ПИИ не попадат в някоя от следните категории недопустими разходи по процедурата:
• разходи, свързани с дейности по проекти, получили подкрепа по други програми и инструменти на ЕС и от периодични национални бюджетни разходи, които биха били извършени независимо от изпълнението на НПВУ, включително – структурни програми за цялостна подкрепа на дейността на кандидата от НФК, средства от държавния или общинския бюджет за дейност и издръжка;
• разходи по дейности за СМР ;
• разходи за възстановим ДДС;
• представителни разходи;
• разходи по създаване на културна продукция;
• всички разходи, които не са относими към допустимите по настоящата процедура дейности;
• разходи за издаване на музика и литература;
• помощите за вестници и списания, независимо от това дали те са в хартиен или електронен формат;
• преките разходи, извършени преди подаване на ПИИ, независимо дали всички свързани плащания са извършени
• разходи, за които се установи наличие на двойно финансиране
|
Да
|
3. |
Всички разходи, включени в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция, са обосновани и съответстват на дейностите, предвидени за изпълнение
|
Да
|
4. |
Проверка по същество на всички представени документи, доказващи направените пазарни проучвания в т.ч. официални запитвания до и официални отговори от идентифицирани отворени пазари и/или получени реални оферти и/или други документи с доказателствена стойност въз основа, на които е направен бюджета в ПИИ.
Офертата, както и всеки друг документ с аналогична доказателствена стойност следва да съдържа наименование на оферента/издателя, датата на издаване, подпис на оферента/издателя, подробна спецификация/описание на услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. От всеки предоставен документ следва да е видно лицето, което го е издал, като напр. име, подпис, електронен подпис или разпечатка на електронно съобщение, с което е получен документа, която също следва да е прикачена в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ.
ВАЖНО: Когато кандидатът не е възложител по ЗОП и възлагането на дейностите не попада под обхвата на ПМС №80/2022 г., НФК определя следното „специфично правило“ за избор на изпълнител - когато е налице пазар за дадената услуга, кандидатът представя най-малко две съпоставими независими оферти, които съдържат наименование на оферента, срока на валидност на офертата, датата на издаване на офертата и подпис на оферента, подробна спецификация/описание на услугите, цена в левове или евро с посочен ДДС. Съпоставими оферти са тези, отнасящи се до предлагане на еднотипна услуга. Независими оферти са оферти, подадени от лица, които не се намират в следната свързаност помежду си или спрямо кандидата:
а) едното участва в управлението на дружеството на другото;
б) съдружници;
в) съвместно контролират пряко трето лице;
г) участват пряко в управлението или капитала на друго лице, поради което между тях могат да се уговарят условия, различни от обичайните;
д) едното лице притежава повече от половината от броя на гласовете в общото събрание на другото лице;
е) лицата, чиято дейност се контролира пряко или косвено от трето лице – физическо или юридическо;
ж) лицата, едното от които е търговски представител на другото.
|
Да
|
5. |
Всички преки разходи са съпоставими с пазарните цени за аналогични такива или с нормативно признати размери.
|
Да
|
6. |
Всички непреки разходи са в размери, съответстващи на праговете/процентните съотношения, заложени в Условията за кандидатстване.
|
Не
|
7. |
Общият размер на одобреното от Оценителната комисия безвъзмездно финансиране е не по-нисък от 100 000 лева.
|
Да
|
8. |
Изисквания произтичащи от приложимия режим „Държавна помощ“ (за всички ПИИ извън областта на аудио – визуалните произведения):
Съгласно чл. 8, параграф 3, б. „а“ и „б“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година, безвъзмездното финансиране по процедурата може да се натрупва с всякаква друга държавна и/или минимална помощ във връзка със същите допустими разходи , които се припокриват частично или напълно, само ако това натрупване не води до надхвърляне на най-високия размер или интензитет на помощта (съгласно чл. 53, параграф 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014).
Съгласно чл. 8, параграф 1 от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година, при определяне дали е спазен:
- максимално допустимият размер на помощ (съгласно чл. 4, параграф 1, б. „щ“ от Регламент (ЕС) № 651/2014)
и
- максимално допустимият интензитет на помощта (съгласно чл. 53, параграф 8 от Регламент (ЕС) № 651/2014),
ще се взема предвид както размера на държавната помощ, за която се кандидатства, така и общият размер на вече получена държавна/минимална помощ от кандидата (извън тези, за които се кандидатства), независимо от това дали тази подкрепа е финансирана от местни, регионални, национални или общностни източници.
При определяне, дали се спазени по-горе описаните изисквания за натрупване по чл. 8 от ОРГО и максималния праг по чл. 4, параграф 1, буква „щ“ от ОРГО на държавните помощи се извършва проверка на ниво кандидат и на ниво група, т.е. за всички предприятия, с които кандидатът формира група предприятия (разгледани в цялост) съгласно Приложение I от Регламент (ЕС) № 651/2014 на Комисията от 17 юни 2014 година.
|
Не
|
9. |
Изисквания произтичащи от приложимия режим „минимална помощ“ (за всички ПИИ в областта на аудио – визуалните произведения):
Максималният размер на помощта за едно и също предприятие в режим „de minimis“, за която се кандидатства, заедно с другите получени минимални помощи от кандидата не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро (391 160 лева), в случай на едно и също предприятие, за период от три бюджетни години (две предходни плюс текущата бюджетна година).
Размерът на получените минимални помощи се определя като сбор от помощта, за която се кандидатства и получената минимална помощ на територията на Република България от:
•предприятието-кандидат;
•предприятията, с които предприятието кандидат образува „едно и също предприятие“ по смисъла на чл. 2, пар. 2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013;
•всички предприятия, които са се влели, слели с или са придобити от някое от предприятията, образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, съгласно чл. 3, пар. 8 на Регламент (ЕС) № 1407/2013;
•предприятията, образуващи „едно и също предприятие“ с предприятието кандидат, които са се възползвали от помощ de minimis, получена преди разделяне или отделяне, съгласно чл. 3, пар. 9 от Регламент (ЕС) № 1407/2013.
|
Не
|
|