Критерии за оценка

I. Група
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на предложенията за изпълнение на инвестиция:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ и е подписан с валиден КЕП от лице, което е законен представител на кандидата, или от упълномощено от него лице.
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, предложението за изпълнение на инвестиция се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
2.
Нотариално заверено изрично пълномощно, в случай че документите не се подават лично от кандидата. Представя се във формат „pdf“ или „jpg“. (Примерен образец – Приложение № 1) прикачена в раздел „Прикачени документи“ към формуляра за кандидатстване в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ
Не
3.
Основна информация и заявени разходи, (Приложение № 2) във формат „xls“ или „xlsx”, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице и във формат „pdf“ или „jpg“, подписан от законен представител на кандидата и сканирано или подписан с валиден КЕП от лице, което е законен представител на кандидата. 
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, „Основна информация и заявени разходи“ се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
4.
Декларация при кандидатстване (Приложение № 3)  – попълнена в раздел „Е-Декларации“ или и прикачена в раздел „Прикачени документи“ към формуляра за кандидатстване в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ. Когато кандидатът се представлява от няколко лица „заедно и поотделно“ или „поотделно“ и формулярът за кандидатстване не е подписан от всички,    Приложение № 3 е попълнено и подписано от всички законни представители на кандидата, които не са подписали формуляра (с КЕП или сканирано във формат „pdf” или „jpg”) и е прикачено към формуляра за кандидатстване. Когато проектното предложение се подава от упълномощено лице, Приложение № 3 се попълва и подписва от всички законни представители на кандидата (с КЕП или сканирано във формат „pdf” или „jpg”) и се прикачва към формуляра за кандидатстване.
Да
5.
Декларация за държавни/минимални помощи (Приложение № 4) – попълнена в раздел „Е-Декларации“ или прикачена в раздел „Прикачени документи“  към формуляра за кандидатстване в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ. Когато проектното предложение е подадено от упълномощено лице, Приложение № 4 е попълнено и подписано от законен представител на кандидата (с КЕП или сканирано във формат „pdf” или „jpg”) и прикачено към формуляра за кандидатстване.
Да
6.
Декларация за получени държавни (Приложение № 4.1)  – попълнена в раздел „Е-Декларации“ или прикачена в раздел „Прикачени документи“  към формуляра за кандидатстване в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ. Когато проектното предложение е подадено от упълномощено лице, Приложение № 4.1 е попълнено и подписано от законен представител на кандидата (с КЕП или сканирано във формат „pdf” или „jpg”) и прикачено към формуляра за кандидатстване.
Не
7.
Формуляр за самооценка относно съблюдаване на принципа за ненанасяне на значителни вреди (ПНЗВ). Прикачен в раздел „Прикачени документи“  към формуляра за кандидатстване в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ. Когато проектното предложение се подава от упълномощено лице, Приложение № 6 е попълнено и подписано от законния представител на кандидата (вкл. прокурист/и, ако е приложимо) (с КЕП или сканирано във формат „pdf” или „jpg”) и е прикачено към Формуляра за кандидатстване.
Да
8.
Справка-декларация за всички проекти с публично финансиране, по които кандидатът работи, включително и случаите, когато няма известен резултат към момента на подаване на  предложението (декларира се като очаквано финансиране) (Приложение № 7) във формат „doc” или „docx”, а когато проектното предложение се подава от упълномощено лице и във формат „pdf“ или „jpg“, подписана от законен представител на кандидата и сканирана, или подписана с валиден КЕП от лице, което е законен представител на кандидата. 
В случаите, когато кандидатът се представлява само заедно от няколко физически лица, Справката-декларация се подписва от всяко от тях при подаването.
Да
9.
Списък на лицата в трудово прaвоотношение с кандидата, пряко свързани с представянето и/или адаптирането на културния продукт (Приложение № 14)
Не
10.
Списък на лицата извън трудови правоотношения с кандидата, пряко свързани с представянето и/или адаптирането на културния продукт (Приложение № 15)
Не
11.
За всички разходи, включени в бюджета на ПИИ са представени документи, доказващи направените пазарни проучвания в т.ч. официални запитвания до и официални отговори от идентифицирани отворени пазари и/или получени реални оферти и/или други документи с доказателствена стойност въз основа, на които е направен бюджета в  ПИИ.
Офертата, както и всеки друг документ с аналогична доказателствена стойност следва да съдържа наименование на оферента/издателя, датата на издаване, подпис на оферента/издателя, подробна спецификация/описание на услугите, цена, определена в левове или евро с посочен ДДС. От всеки предоставен документ следва да е видно лицето, което го е издал, като напр. име, подпис, електронен подпис или разпечатка на електронно съобщение, с което е получен документа, която също следва да е прикачена в ИСМ-ИСУН 2020, раздел НПВУ.


Да
12.
Общият размер на заявеното безвъзмездно финансиране е не по-нисък от 6 000 лева и не по-висок от 16 000 лева.

Да
II. Група
2. Критерии за оценка на допустимостта на кандидата:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е културна организация по смисъла на Закона за закрила и развитие на културата, или едноличен търговец с предмет на дейност в сферата на културата.
Културни организации са:
1.	държавните, общинските и регионалните културни институти, създадени съгласно чл. 4, ал. 1 от Закона за закрила и развитие на културата;
2.	лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите, чийто предмет на дейност е създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство;
3.	едноличните търговци, учредени съгласно Търговския закон, чийто предмет на дейност е създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство;
4.	лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Закона за юридическите лица с нестопанска цел с вписана в Устава/Учредителниия си акт цел, свързана със създаването, разпространението и опазването на културни ценности в областта на театъра, музиката, киното, аудиовизията, литературата, художествения превод, танца, цирка, пластичните изкуства, архитектурата, дизайна, фолклора, включително опазването на културно-историческото наследство;
5.	лица, осъществяващи дейност като частни културни организации, учредени съгласно Закона за народните читалища;

Да
2.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в критериите за недопустимост на кандидатите от Условията за кандидатстване по процедурата, а именно:
1. лицата, които представляват кандидата, са осъждани с влязла в сила присъда за:
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, чл. 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс;
ii) престъпление, аналогично на тези по т. i), в друга държава членка или трета страна;
2.  имат публични задължения по чл. 162, ал. 2, т. 1 (за данъци, акцизи, мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета) и т. 7 (по влезли в сила наказателни постановления) от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на възложителя и на кандидата или участника, или аналогични задължения съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен, доказани с влязъл в сила акт на компетентен, и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията, или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот от икономическата им дейност за последната приключена финансова година или е повече от 50 000 лева;
3.  е установено, че:
i) са представили документ с невярно съдържание, с който се доказва декларираната липса на основания за отстраняване или декларираното изпълнение на критериите за подбор;
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
4. е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, нарушение на чл. 61, ал. 1, чл. 62, ал. 1 или 3, чл. 63, ал. 1 или 2, чл. 118, чл. 128, чл. 228, ал. 3, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда, или чл. 13, ал. 1 от Закона за трудовата миграция и трудовата мобилност, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът или участникът е установен;
5. за лицата, които представляват кандидата, е налице конфликт на интереси, във връзка с процедурата за предоставяне на средства, който не може да бъде отстранен;
6. при които член на управителен или контролен орган, както и временно изпълняващ такава длъжност, включително прокурист или търговски пълномощник, е свързано лице по смисъла на § 1, т. 15 от допълнителните разпоредби на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество с Изпълнителния директор а НФК.
7. които не са изпълнили решение на Европейската комисия по смисъла на чл. 44 от Закона за държавните помощи за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ или неправилно използвана държавна помощ. Изискването се прилага и на ниво група . 
8. са обявени в несъстоятелност;
9. са в производство по несъстоятелност;
10.  са в процедура по ликвидация;
11. се намират в подобно положение, произтичащо от сходни на горепосочените по т. 8, 9 и 10 процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени;
12. лицата, които представляват кандидата, са опитали да:
- повлияят на вземането на решение от страна на СНД, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, или
- получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на средства;
13. спрямо които е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране;
14. с неизпълнени договорни задължения към НФК (нереализирани и неотчетени в срок проекти), както и такива, които следва да възстановяват средства по одобрени, но некоректно реализирани проекти през изминали сесии на НФК
Да
3.
Кандидатът не е предприятие, спрямо което е установено с влязъл в сила административен акт наличието на недължимо платени и/или надплатени суми, както и неправомерно получени и/или неправомерно усвоени средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, Инструмента Шенген и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране.
Да
III. Група
3. Критерии за оценка на допустимостта на дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция:
Критерий Води до отхвърляне
1.
Продължителността на предложението за изпълнение на инвестиция не надхвърля 12 (дванадесет) месеца считано от датата на подписване на договора за финансиране на КП.
Да
2.
Дейностите по предложението за изпълнение на инвестиция се изпълняват само на територията на Републикая България.
Да
3.
Предложението за изпълнение на инвестиция води до постигане целта на процедурата.
Да
4.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с принципите на равнопоставеност на жените и мъжете и осигуряване на равни възможности за всички.
Да
5.
Предложението за изпълнение на инвестиция е в съответствие с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“.
Да
6.
По предложението за изпълнение на инвестиция НЕ се подкрепят:
i) дейностите и активите, свързани с изкопаеми горива, включително използване надолу по веригата; 
ii) дейностите и активите по схемата на ЕС за търговия с емисии; 
iii) дейностите и активите, свързани със сметища, инсталации за изгаряне на отпадъци и заводи за механично-биологично третиране;
iv) дейностите и активите, при които дългосрочното обезвреждане на отпадъци може да причини вреда на околната среда.
Да
7.
По предложението за изпълнение на инвестиция НЕ се подкрепят дейности попадащи в недопустимите сектори съгласно чл. 1, параграф 3, б „а“ и „б“ от Регламент (ЕС) № 651/2014 или  чл. 1, параграф 1 от Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013
Да
8.
По предложението за изпълнение на инвестиция НЕ се подкрепят дейности, свързани с представяне на български продукции от сектора на КТИ, на които е осигурено друго национално представяне на съответното изкуство с публични средства
Да
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.