Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
1.	Критерии за оценка на административното съответствие на проектните предложения
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е изготвено в правилния Формуляр за кандидатстване, одобрен по настоящата процедура, с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни.
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден по електронен път чрез системата ИСУН 2020 и е на български език,  с изключение на т. 1 полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език .
Yes
3.
Декларация, че кандидатът е запознат с условията за кандидатстване – попълнена по образец (Приложение 1) – оригинал.
Yes
4.
Декларация по чл. 25, ал. 2 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове и чл.7 от ПМС 162/2016г.– попълнена по образец (Приложение 2) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Декларацията следва да бъде попълненена и подписана от всички лица, които са посочени в чл.40 от Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки (приет с ПМС № 73 от 5.04.2016 г., обн., ДВ, бр. 28 от 8.04.2016 г., в сила от 15.04.2016 г.) и по конкретно: 
1. при събирателно дружество – лицата по чл. 84, ал. 1 и чл. 89, ал. 1 от Търговския закон; 
2. при командитно дружество – неограничено отговорните съдружници по чл. 105 от Търговския закон; 
3. при дружество с ограничена отговорност – лицата по чл. 141, ал. 1 и 2 от Търговския закон, а при еднолично дружество с ограничена отговорност – лицата по чл. 147, ал. 1 от Търговския закон; 
4. при акционерно дружество – лицата по чл. 241, ал. 1, чл. 242, ал. 1 и чл. 244, ал. 1 от Търговския закон; 
5. при командитно дружество с акции – лицата по чл. 256 във връзка с чл. 244, ал. 1 от Търговския закон; 
6. при едноличен търговец – физическото лице – търговец; 
7. при клон на чуждестранно лице – лицето, което управлява и представлява клона или има аналогични права съгласно законодателството на държавата, в която клонът е регистриран; 
8. в случаите по т. 1 – 7 – и прокуристите, когато има такива; 
9. в случаите, когато лицето има повече от един прокурист, декларацията се подава само от прокуриста, в чиято представителна власт е включена територията на Република България; 
10. в останалите случаи, включително за чуждестранните лица – лицата, които представляват, управляват и контролират кандидата съгласно законодателството на държавата, в която са установени. 
11. други лица със статут, който им позволява да влияят пряко върху дейността на предприятието по начин, еквивалентен на този, валиден за представляващите го лица, членовете на управителните или надзорните органи.:
Yes
5.
Декларация за минимални помощи – попълнена по образец (Приложение 3) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
6.
Декларация за обстоятелствата по чл. 3 и чл. 4 от Закона за малките и средните предприятия – попълнена по образец (Приложение 4) към Условията за кандидатстване – подписана с КЕП и прикачена в ИСУН 2020;
Yes
7.
Бизнес план, по образец (Приложение 5), подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и се прикачва в ИСУН 2020 – изисква се по процедурите за подбор на проекти, по които е приложим.
Yes
8.
Удостоверение от Националния статистически институт (НСИ)  относно кода на основната икономическа дейност на кандидата, въз основа на данни за последната приключила финансова година – 2016г., подписано с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
9.
Кандидатът няма приключила предходна финансова година или не е осъществявал дейност през 2016г.
No
10.
Кандидатът е представил Декларация за неактивност, подадена към НСИ – прикачена в ИСУН 2020.
No
11.
Оферта и/или извлечение от каталог на производител/ доставчик и/или проучване в интернет  за всяка отделна инвестиция в активи – ДМА и ДНА, с предложена цена от производителя/доставчика – подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020.
Yes
12.
Техническа спецификация  на предвидените за закупуване ДМА и ДНА – попълнена по образец (Приложение 6) - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020. 
- В случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, техническата спецификация е подписана от всяко от тях.
Yes
13.
Пълномощно за подаване на проектното предложение с КЕП 

- подписани с КЕП  всички документи, за които не е изрично отбелязано в т. 24 от Условията, че не могат да се подписват от упълномощени лица;
- в случай, че кандидатът се представлява заедно от няколко физически лица, пълномощното е подписано с КЕП от всички от тях.
Yes
14.
Счетоводна политика  на кандидата, изготвена съгласно приложимите счетоводни стандарти – подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020.
Yes
15.
Отчет за приходите и разходите и Счетоводен баланс за последните три години (2014, 2015 и 2016г.)  (индивидуален) - подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Yes
16.
Справка за група предприятия за последните три години (2014, 2015 и 2016г.) - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо. 

- В случай че кандидатът не съставя посочената справка, същият следва да е представил списък на предприятията, с които формира група предприятия (подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице). 
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Yes
17.
Справка за приходите и разходите по видове и икономически дейности  за последните три години (2014, 2015 и 2016г.) - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо. 
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Yes
18.
Отчет за заетите лица, средствата за работна заплата и други разходи за труд  за последните три приключени финансови години - подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020, в случай, че е приложимо. 
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Yes
19.
Справка за нетекущите (дълготрайните) активи за последните три приключени финансови години   (2014, 2015 и 2016г.) - подписана с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачена в ИСУН 2020, в случай че е приложимо.
(В случай че посочените документи са оповестени в Търговския регистър към датата на кандидатстване и са в идентичен формат на този, в който са подадени към НСИ, това обстоятелство ще се проверява по служебен път съгласно чл. 23, ал. 6 от Закона за търговския регистър)
Yes
20.
Сертификат за вече приложения стандарт за управление, който е обект на ре- сертификация, който не е изтекъл към датата на подаване на проектното предлогжение (приложимо, в случай че по проектното предложение са включени дейности за ре- сертификация) - подписан с КЕП от лице с право да представлява кандидата или упълномощено лице и прикачен в ИСУН 2020.
No
21.
В случаите когато кандидатът е заявил въведени международно признати стандарти, и/или СЕ маркировка, и/или съответствие на продуктите, и/или добри производствени практики, и/или специализирани софтуерни системи за управление (съгласно т. 11 от Формуляра за кандидатстване), той следва да представи поне един от следните документи - копие, заверено от кандидата:
- сертификат, който е валиден към датата на кандидатстване - когато кандидатът е заявил наличие на въведени стандарти за качество, други международно признати стандарти или системи за управление;
- декларация или сертификат за съответствие или протоколи от изпитване на произведени продукти, за които е въведена CE маркировката - когато кандидатът е заявил въведени СЕ маркировки;
- документи, издадени съгласно нормативната уредба, поставяща изискванията по отношение на добри производствени практики в областите, в които те се прилагат, а именно: хранително-вкусова промишленост (вкл. производство на опаковки влизащи в контакт с храни), фармация, козметична промишленост и производството на ветеринарно-медицински продукти - когато кандидатът е заявил наличие на въведени добри производствени практики;
- лицензионни договори предоставящи конкретни права на кандидата по отношение на съответната специализирана софтуерна система и/или договор с доставчика/производителя на конкретната система за нейното въвеждане, чието успешно изпълнение е удостоверено с приложен към договора приемо-предавателен протокол и/или ръководство отнасящо се до въвеждането на специализираната софтуерна система при конкретния кандидат – когато кандидатът е заявил въведени специализирани софтуерни системи за управление.
Yes
II. Group
Критерии за оценка на допустимостта на кандидата
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът има постоянен адрес, седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Yes
2.
Кандидатът осъществява дейностите по проекта на територията на действие на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Yes
3.
Кандидатът е търговец по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите
Yes
4.
Кандидатът е  малко или средно предприятие  съгласно Закона за малките и средни предприятия и Приложение І на Регламент (ЕС) № 651/2014.
Yes
5.
Кандидатът не попада в забранителните режими на Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2013 г.
Yes
6.
6.1. Проверка на предприятието за получена помощ de minimis
а) предприятието – кандидат е получило помощ през последните три бюджетни години,  финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
б) в случай, че предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”  е получило помощ през последните три бюджетни години,  финансирана изцяло или частично със средства, произхождащи от Съюза;
6.2. Общият размер на помощта de minimis, предоставяна на „едно и също предприятие”, не надхвърля 200 000 EUR за период от три бюджетни години
Yes
7.
Кандидатът не е недопустим  съобразно демаркационната линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС.
Yes
8.
Кандидатът оперира в секторите на икономическа дейност съгласно тяхната технологична интензивност, изведени като приоритетни съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 (НСНМСП), както следва: 
8.1 Високотехнологични и средно високотехнологични  промишлени производства: 
С20 „Производство на химични продукти“
C21 „Производството на лекарствени вещества и продукти“ 
C26 „Производството на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти“ 
С27 „Производство на електрически съоръжения“
С28 „Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение“
С29 „Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета“
С30 „Производство на превозни средства, без автомобили“
8.2 Интензивни на знание услуги:
J58 „Издателска дейност“
J59 „Производството на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика“ 
J60 „Радио- и телевизионна дейност“ 
J61 „Далекосъобщения“
J62 „Дейности в областта на информационните технологии“
J63 „Информационни услуги“
М72 „Научноизследователска и развойна дейност“
8.3 Нискотехнологични и средно нискотехнологични  промишлени производства:
С10 „Производство на хранителни продукти“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С11 „Производство на напитки“, с изключение на посочените дейности като недопустими
С13 „Производство на текстил и изделия от текстил, без облекло“
С14 „Производство на облекло“
С15 „Обработка на кожи; производство на обувки и други изделия от обработени кожи без косъм“
С16 „Производство на дървен материал и изделия от дървен материал и корк, без мебели; производство на изделия от слама и материали за плетене“
С17 „Производство на хартия, картон и изделия от хартия и картон“
С18 „Печатна дейност и възпроизвеждане на записани носители“
С19 „Производство на кокс и рафинирани нефтопродукти“
С22 „Производство на изделия от каучук и пластмаси“
С23 „Производство на изделия от други неметални минерални суровини“
С24 „Производство на основни метали“
С25 „Производство на метални изделия, без машини и оборудване“
С31 „Производство на мебели“
С32 „Производство, некласифицирано другаде“
С33 „Ремонт и инсталиране на машини и оборудване“
Yes
9.
Кандидатът има минимум три приключени финансови години (2014, 2015, 2016г.) преди датата на обявяване на процедурата за подбор на проекти
No
10.
Кандидатът е стартиращо (новорегистрирано) МСП
No
11.
Кандидатът е съществуващо МСП
No
12.
Кандидатът е малко предприятие по смисъла на Закона за малките и средни предприятия
No
13.
Кандидатът е средно предприятие по смисъла на Закона за малките и средни предприятия
No
14.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014, 2015 и 2016г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 750 000 лв.
Yes
15.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие трябва да е реализирал общо през последните три приключени финансови години (2014, 2015 и 2016 г.) нетни приходи от продажби равни на или надвишаващи 3 000 000 лв.
Yes
16.
Кандидатът не попада, под което и да е от условията, изброени в общите критерии за недопустимост на кандидатите от Насоките за кандидатстване по настоящата процедура, а именно:
a) са обявени в несъстоятелност;
б) са в производство по несъстоятелност;
в) са в процедура по ликвидация;
г) са сключили извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон;
д) са преустановили дейността си; 
е) се намират в подобно положение, произтичащо от сходна на горепосочените процедури, съгласно законодателството на държавата, в която са установени; 
ж) е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка са нарушили чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 – 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавите, в които кандидатите са установени;
з) са лишени от правото да упражняват определена професия или дейност съгласно законодателството на държавата, в която е извършено деянието; и) са сключили споразумение с други лица с цел нарушаване на конкуренцията, когато нарушението е установено с акт на компетентен орган; 
й) е доказано, че са виновни за неизпълнение на договор за обществена поръчка или на договор за концесия за строителство или за услуга, довело до предсрочното му прекратяване, изплащане на обезщетения или други подобни санкции, с изключение на случаите, когато неизпълнението засяга по-малко от 50 на сто от стойността или обема на договора; 
к) имат задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към общината по седалището на УО и на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени и не е допуснато разсрочване, отсрочване и обезпечение на задълженията или задължението не е по акт, който не е влязъл в сила или размерът на неплатените дължими данъци или социалноосигурителни вноски е повече от 1 на сто от сумата на годишния общ оборот за последната приключена финансова година; 
л) са изпаднали в неизпълнение на разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ; 
м) лицата, които представляват кандидата или членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи на кандидатите са правили опит да: 
i) повлияят на вземането на решение от страна на МИГ/МИРГ/УО, свързано с отстраняването, подбора или възлагането, включително чрез предоставяне на невярна или заблуждаваща информация, 
или 
ii) получат информация, която може да им даде неоснователно предимство в процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. 
н) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи са осъждани с влязла в сила присъда и не са реабилитирани за: 
i) престъпление по чл. 108а, чл. 159а – 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 – 217, чл. 219 – 252, чл. 253 – 260, чл. 301 – 307, чл. 321, 321а и чл. 352 – 353е от Наказателния кодекс; 
ii) престъпление, аналогично на тези по горната хипотеза, в друга държава членка или трета страна. 
o) лицата, които представляват кандидата или техни членовете на управителни и надзорни органи или други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи е налице конфликт на интереси във връзка с процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който не може да бъде отстранен; 
п) е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от Закона за обществени поръчки (ЗОП); р) е установено, че: 
i) са представили документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор; 
ii) не са предоставили изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор.
Yes
17.
Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл.3 – 4 от закона за малките и средните предприятия, което е със седалище или има клон със седалище на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин и е заявило за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община от територията на МИГ.
Yes
18.
Кандидатът не е предприятие, кандидатстващо за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти
Yes
19.
Кандидатът не е микропредприятие, по смисъла на чл. 3 - 4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
Yes
20.
Кандидатът не е малко или средно предприятие, по смисъла на чл. 3 – 4 от Закона за малките и средните предприятия, осъществяващо инвестиции, свързани с преработка и/или маркетинг на селскостопански продукти в неселскостопански продукти извън Приложение № I от Договора за създаване на европейската общност, или с производството на памук, с изключение на хляб, тестени и сладкарски изделия, в случай че тези инвестиции се осъществяват на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин.
Yes
21.
Кандидатът не е предприятие, извършващо основната си икономическа дейност или кандидатстващо за финансиране на дейности, които съгласно Класификацията на икономическите дейности – 2008 (КИД 2008) попадат в Сектор C - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти” и код на икономическа дейност 11 „Производство на напитки”, както следва: 
•	10.1. „Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия”;
•	10.2. „Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия”;
•	10.3. „Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия”;
•	10.4. „Производство на растителни и животински масла и мазнини”;
•	10.5. „Производство на мляко и млечни продукти”;
•	10.6. „Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти”;
•	10.81. „Производство на захар”;
•	10.83. „Преработка на кафе и чай”;
•	10.84. „Производство на хранителни подправки и овкусители”;
•	10.91.„Производство на готови храни за животни”;
•	11.02. „Производство на вина от грозде”;
•	11.03. „Производство на други ферментирали напитки”;
•	11.06. „Производство на малц”.
Yes
22.
Кандидатът не може да участва в процедура и да получи безвъзмездна финансова помощ, в случай че попада в забранителните режими на Регламент на Комисията (ЕС) № 1407/2013 и по-конкретно, ако: 
А. Неговата основна дейност или дейността, за която кандидатства се отнася до: 
• сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000; 
• сектора на първичното производство на селскостопански продукти; 
• сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, в следните случаи: 
- когато размерът на помощта е определен въз основа на цените или количествата на този вид продукти, изкупувани от първичните производители или предлагани на пазара от съответните предприятия; или - когато помощта е свързана със задължението да бъде прехвърлена частично или изцяло на първичните производители. и/или 
Б. Финансирането представлява: 
• помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по - конкретно помощите, пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа; 
• помощ, поставена в зависимост от преференциално използване на национални продукти спрямо вносни такива; 
• помощ, която ще се използва за придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт.
Yes
23.
Проверка на кандидата относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”:
а) дадено предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие; 
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управителния или надзорния орган на друго предприятие;
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт;
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на споразумение с останалите акционери или съдружници в това пред¬ приятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.

Проверка на Член на управителния орган на предприятието относно изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
а) дадено  предприятие притежава мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в друго предприятие; 
б) дадено предприятие има право да назначава или отстранява мнозинството от членовете на административния, управителния или надзорния орган на друго предприятие;
в) дадено предприятие има право да упражнява доминиращо влияние спрямо друго предприятие по силата на договор, сключен с това предприятие, или на разпоредба в неговия устав или учредителен акт;
г) дадено предприятие, което е акционер или съдружник в друго предприятие, контролира самостоятелно, по силата на споразумение с останалите акционери или съдружници в това предприятие, мнозинството от гласовете на акционерите или съдружниците в това предприятие.
Кандидатът и/или член на управителния орган на предприятието отговаря на изискването на чл.2, пар.2 на Регламент (ЕС) № 1407/2013 за „едно и също предприятие”.
Yes
III. Group
Критерии за оценка на допустимостта на дейностите
Criteria Leads to rejection
1.
Дейностите по проекта се изпълняват само на територията на МИГ
Yes
2.
Проектът НЕ се реализира в партньорство с други предприятия/организации.
Yes
3.
Проектът е насочен към постигане на минимум една от следните цели:
3.1. Подобряване на производствените процеси в предприятието;
3.2.Преминаването към високо технологични и базирани на знанието технологии за усъвършенстване на производството;
3.3.Управление на качеството и повишаване на възможностите за експортна ориентация и достъпа до международни пазари.
Yes
4.
Проектът включва минимум една от следните дейности:
4.1.Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии;
4.2. Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет;
4.3.Подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги.
Yes
5.
Всички дейности, включени в проектното предложение са пряко свързани с изпълнението на проекта.
Yes
6.
В случай на дейности за подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
Yes
7.
В случай на дейности за подкрепа за растеж на предприятието чрез подобряване на качеството и насърчаване на използването на ИКТ и услуги, обхватът на дейностите НЕ включва само инвестиции в ново оборудване и/или специализирани софтуерни приложения
Yes
8.
Проектът НЕ  включва една или няколко от следните дейности, определени като недопустими:
• дейности, чието изпълнение е стартирало преди подаване на проектното предложение; 
• дейности, извършени след изтичане на крайния срок за изпълнение на дейностите по проекта;
• дейности, които вече са финансирани от други публични източници; 
• закупуване на дълготрайни активи втора употреба и на дълготрайни активи, които не са заведени за първи път от получателя на помощта (закупени от първи доставчик или производител); 
• закупуване на дълготрайни материални активи и дълготрайни нематериални активи, които не са пряко свързани с постигане на целите на проекта; 
• закупуване и/или доставка на ресурси за производство, имащи характер на стоково- материални запаси (суровини, материали, полуобработени компоненти, консумативи за производството, резервни части); 
• закупуване или наемане на транспортни средства и съоръжения; 
• закриване на неконкурентоспособни въглищни мини; 
• дейности, свързани с транспортна и енергийна инфраструктура; 
• извеждането от експлоатация или изграждането на атомни електроцентрали; 
• инвестиции за постигане на намаляване на емисиите на парникови газове от дейности, изброени в приложение I към Директива 2003/87/ЕО; 
• производството, обработката и продажбата на тютюн и тютюневи изделия; 
• инвестиции в летищна инфраструктура; 
• придобиването на товарни автомобили за сухопътен транспорт; 
• всички дейности, които не са сред посочените като допустими; 
• всякакви дейности от търговски характер, генериращи печалба за кандидата; 
• дейности, извършени в нарушение на правилата за държавни помощи; 
• одит на проекта; • участие в семинари, работни срещи, изложения; 
• консултантски, юридически и счетоводни услуги от общ характер; 
• изработване на общи пазарни анализи, проучвания, маркетингови планове; 
• реклама на новите технологии, процеси, продукти/услуги – включително и не само публикуване на обяви в периодични издания, изработка и излъчване на рекламни спотове (радио и телевизионни) и др., различни от тези, които бенефициентите могат да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ и посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020; 
• други дейности извън обхвата на допустимите дейности и непопадащи в приложното поле на Постановление № 189 на Министерския съвет от 05.08.2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014 – 2020 г. (ПМС 189/2016), и обхвата на Регламент (ЕС) № 1301/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година относно Европейския фонд за регионално развитие и специални разпоредби по отношение на целта „Инвестиции за растеж и работни места“, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1080/2006 (Регламент (ЕС) № 1301/2013).
Yes
IV. Group
Критерии за оценка на допустимостта на разходите
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Yes
3.
Проектът се изпълнява на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Yes
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за ВОМР и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на териториите на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Yes
5.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, включително за:
- насърчаване равенството между мъжете и жените и недискриминация;
- устойчиво развитие като се насърчават изискванията за опазване на околната среда, ресурсната ефективност, смекчаване на изме¬нението на климата и адаптацията към него, опазването на биологичното разнообразие, устойчивостта на природни бедствия, както и превенцията и управлението на риска.
Yes
6.
Проектът попада минимум в една от следните категории инвестиции:
6.1 Създаване на нов стопански обект. 
6.2 Разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
Yes
7.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.Тематична концентрация – проектът включва  дейности в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на „Националната стратегия за насърчаване на малки и средни предприятия” 2014 - 2020. 
2. Финансиране, основано на нуждите – избраните дейности следва да отговарят на основните предизвикателствата пред бизнеса/икономиката, които са идентифицирани на определената територия и съгласно Споразумението за партньорство, Стратегията на ОПИК, приложимите стратегически документи и документите в изпълнение на специфичните предварителни условия. 
3. Принцип на устойчиво развитие – при финансирането ще се търси устойчивост на постигнатите резултати и дългосрочност на ефектите върху целевите групи. 
4. Ефективност и ефикасност на инвестициите – избраните дейности следва да отговарят в пълна степен на целите на програмата, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 
5. Релевантност - избраните операции следва да допринасят за изпълнението на индикаторите за продукт и резултат. 
6. Принцип на равните възможности – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
Yes
8.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 273 000 лева.
Yes
9.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 234 000 лева.
Yes
V. Group
Критерии за оценка на допустимостта на проекта
Criteria Leads to rejection
1.
Проектът съответства на избраните мерки/операции и целите на стратегията за ВОМР
Yes
2.
Продължителността на проекта не надхвърля 24 (двадесет и четири) месеца.
Yes
3.
Проектът се изпълнява на територията на МИГ Троян, Априлци, Угърчин
Yes
4.
Изпълнението на проекта води до постигане на заложените цели в одобрената стратегия за ВОМР и постигане на положителен ефект върху развитието на устойчива пазарна конкурентоспособност на МСП на териториите на МИГ с цел насърчаване на предприемачеството, подобряване на производствените процеси, повишаване на производствения капацитет и засилване на експортния потенциал на предприятията.
Yes
5.
Проектът е в съответствие с хоризонталните политики съгласно чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, включително за:
- насърчаване равенството между мъжете и жените и недискриминация;
- устойчиво развитие като се насърчават изискванията за опазване на околната среда, ресурсната ефективност, смекчаване на изме¬нението на климата и адаптацията към него, опазването на биологичното разнообразие, устойчивостта на природни бедствия, както и превенцията и управлението на риска.
Yes
6.
Проектът попада минимум в една от следните категории инвестиции:
6.1 Създаване на нов стопански обект. 
6.2 Разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект.
Yes
7.
Проектът е в съответствие с минимум един от следните принципи на хоризонталните политики на ЕС:
1.Тематична концентрация – проектът включва  дейности в области, свързани с европейски и регионални предизвикателства и секторите на „Националната стратегия за насърчаване на малки и средни предприятия” 2014 - 2020. 
2. Финансиране, основано на нуждите – избраните дейности следва да отговарят на основните предизвикателствата пред бизнеса/икономиката, които са идентифицирани на определената територия и съгласно Споразумението за партньорство, Стратегията на ОПИК, приложимите стратегически документи и документите в изпълнение на специфичните предварителни условия. 
3. Принцип на устойчиво развитие – при финансирането ще се търси устойчивост на постигнатите резултати и дългосрочност на ефектите върху целевите групи. 
4. Ефективност и ефикасност на инвестициите – избраните дейности следва да отговарят в пълна степен на целите на програмата, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 
5. Релевантност - избраните операции следва да допринасят за изпълнението на индикаторите за продукт и резултат. 
6. Принцип на равните възможности – насърчаване на равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация.
Yes
8.
В случаите, когато кандидатът е малко предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 273 000 лева.
Yes
9.
В случаите, когато кандидатът е средно предприятие, общият размер на заявената безвъзмездна помощ е по-висок или равен на 234 000 лева.
Yes