Evaluation table

Evaluation criterias

I. Group
І. Критерии за допустимост на кандидатите:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът земеделски стопанин, регистриран  по Наредба № 3 от 1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани, е регистриран по Търговския закон или Закона за кооперациите и минималният стандартен производствен обем на земеделското им стопанство е не по-малко от левовата равностойност на 8000 евро
Yes
2.
Обработваната от кандидата земя, която участва при изчисление на минималния стандартен производствен обем на земеделското стопанство, не трябва да противоречи на разпоредбата на чл. 33б от Закона за подпомагане на земеделските производители
Yes
3.
Кандидатът е призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г. и е регистриран по ТЗ или ЗК
Yes
4.
Кандидатът е едноличен търговец или юридическо лице, различно от кандидат по т. 1 и 2 и е регистриран по ТЗ или ЗК
Yes
II. Group
ІІ. Изисквания към проектите и инвестициите:
Criteria Leads to rejection
1.
Проектното предложение е с попълнени всички раздели, за които е указано, че са задължителни в Електронния формуляр за кандидатстване и се отнася за обявената процедура за подбор на проекти
Yes
2.
Формулярът за кандидатстване е подаден в рамките на крайния срок по електронен път чрез системата ИСУН и е на български език, с изключение на т. 1, полета „Наименование на проектното предложение на английски език“ и „Кратко описание на проектното предложение на английски език“, които следва да са попълнени на английски език и отговаря  на всички изисквания и на одобрения образец в системата ИСУН 2020
Yes
3.
"Документите, приложени към формуляра за кандидатстване, трябва да бъдат представени на български език. Когато оригиналният документ е изготвен на чужд език, той трябва да бъде придружен с превод на български език, извършен от заклет преводач, а когато документът е официален по смисъла на Гражданския процесуален кодекс - да бъде легализиран или с апостил. Когато държавата, от която произхожда документът, е страна по Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове, ратифицирана със закон (обн., ДВ, бр. 47 от 2000 г.), и има договор за правна помощ с Република България, освобождаващ документите от легализация, документът трябва да е представен съгласно режима на двустранния договор.
"
Yes
4.
Проектното предложение e подписано с КЕП от законния представител на кандидата или оправомощено за целите на подаването на проектното предложение лице.  
Yes
5.
Документ за оправомощаване на лицето, което подписва с КЕП от името на кандидата документите за кандидатстване по проектното предложение в ИСУН (в случай че е приложимо) - подписан с КЕП от законния представител на кандидата и прикачен в ИСУН. 
Yes
6.
Заявлението за подпомагане е за извършване на инвестиции в поне един от следните избрани производствени сектори, свързани с преработката/маркетинга на селскостопански продукти/суровини
Yes
7.
"Не се кандидатства за някои от следните дейности и разходи от раздел 13.3 ""Недопустими дейности"":
1. Разходи, включени в оперативните програми на кандидати – организации на производители на плодове и зеленчуци съгласно Наредба № 11 от 2007 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на плодове и зеленчуци и на техните асоциации и за условията и реда за одобряване и изменение на одобрените оперативни програми (обн., ДВ, бр. 42 от 2007 г.);
2. Дейности, допустими за подпомагане по чл. 1 от Наредба № 2 от 2014 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2014 – 2018 г. (обн., ДВ, бр. 34 от 2014 г.; изм., бр. 60 и 89 от 2014 г.) за производството на лозаро-винарски продукти по приложение № 1 от Закона за виното и спиртните напитки;
3. Дейности, свързани с производството и съхранението на маслиново масло и трапезни маслини;
4. Дейности, подпомагани по чл. 6 от Регламент (ЕО) № 1952/2005 на Съвета от 23 ноември 2005 г. относно общата организация на пазара на хмел и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 1696/71, (ЕИО) № 1037/72, (ЕИО) № 879/73 и (ЕИО) 1981/82 (OB L 314, 30 ноември 2005 г.);
5. Дейности, свързани с преработка и/или маркетинг на риба и рибни продукти."
Yes
8.
Инвестициите по проекта се осъществяват на територията на Република България
Yes
9.
Представеният бизнес план е окомплектован и съдържа необходимата информаци (всички приложими Таблици са попълнени коректно - съдържат количества, стойности, мерни единици и друга информация необходима за извършване на анализ за допустимост и калкулация на разходите) и същият е за 5-годишен период, а в случаите на инвестиции за извършване на строително-монтажни работи – за 10-годишен период
Yes
10.
Включените в проекта инвестиции отговарят на разпоредбите на Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие или/и Закона за водите (важи в случаите, когато се изисква по ЗООС и/или по Закона за водите).
Yes
11.
"Проект предвиждащ инвестиции за преработка на селскостопански продукти в приложение № I в неселскостопански продукти извън приложение № I от Договора или първична преработка на памук и е:
- подаден от кандидат - микро-, малко или средно предприятие (съгласно ЗМСП) 
и 
- инвестицията попада в селски район съгласно Приложение № 3 от Наредба № 20"
Yes
12.
"В случаите на преработка на продукти от приложение № І от Договора в продукти извън приложение № І от Договора или първична преработка на памук финансовата помощ е в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 702/2014 от 25 юни 2014 г. 
"
Yes
13.
В случай че проектът е представен от призната група или организация на производители или такава, одобрена за финансова помощ по мярка 9. "Учредяване на групи и организации на производители" от ПРСР 2014 – 2020 г., същият е пряко свързан с основната земеделска дейност на членовете и основна за групата/организацията.
Yes
14.
"Проектът се изпълнява върху имот - собственост на кандидата, а когато имотът не е собственост на кандидата, към проектите са приложени съответните документи, доказващи правото на ползване.
(документ не се изисква в случай на кандидатстване само за разходи за: 
- закупуване на специализирани транспортни средства и мобилни преработвателни съоръжения, които:
- не са трайно прикрепени към земята, сградите или помещенията;
- поради своето естество или предназначение не се използват в затворени помещения.)
"
Yes
15.
В случай на проект с инвестиции за извършване на строително-монтажни работи, кандидатът е приложил документи удостоверяващ съответствие със Закона за устройство на територията.
Yes
16.
В случай че проектът включва разходи за преместваеми обекти, кандидатът е представил разрешение за поставяне, издадено в съответствие със Закона за устройство на територията.
Yes
17.
Приложеният технологичен проект е придружен със схема и описание на технологичния процес и заверен от правоспособно лице.
Yes
18.
Планираният размер на произведената от кандидата продукция покрива най-малко 50% от капацитета на преработвателното предприятие за подпомаганата дейност по технологичен проект 
Yes
19.
В случай че проектът включва дейности и инвестиции, за които се изисква лицензиране, разрешение и/или регистрация за извършване на дейността/инвестицията съгласно българското законодателство, са представени съответните лицензи, разрешения и/или документ, удостоверяващ регистрацията.
Yes
20.
В случаите, в които се кандидатства само за инвестиции за производство на енергия от възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) са изпълнени условията по т. 25-33 от Раздел 13.2„Условия за допустимост на дейностите“
Yes
21.
Проектът не е само за събаряне на стари сгради и производствени съоръжения
Yes
22.
Проектът не включва единствено инвестиции в нематериални активи
Yes
23.
Проектът не включва единствено разходи за маркетинг на продукт/продукти, с изключение на случаите, когато проектът е за пазар на производители и/или когато тези продукти са получени в резултат на преработка на селскостопански продукти, извършена от кандидата
Yes
24.
Проектът не включва единствено инвестиции за закупуване на специализирани  транспортни средства
Yes
25.
Кандидатът е доказал на база производствената си програма наличието на най-малко 50 на сто осигурена суровинна база за първа прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта.
Yes
26.
"Най-малко 30 на сто от осигурената суровинна база , определена в производствената програма за първа прогнозна година след въвеждане в експлоатация на инвестициите, включени в проекта, е от собствена продукция и/или от регистрирани земеделски стопани и/или от кланични пунктове.
*В случай на проекти за кланични пуктове - суровината трябва да е придружена от доказателство за произход от регистрирани земеделски стопани"
Yes
27.
При производство на биоенергия за собствени нужди, кандидатът е доказал наличието на 100 на сто суровинна база за периода на изпълнение на бизнес плана
Yes
28.
"В случай на инвестиции за производство на гранулирани фуражи, кандидата е доказал осигурена реализация на 100 на сто от готовата продукция за целия период на изпълнение на бизнес плана.
(Важи само за инвестиции/проекти за производство на гранулиран фураж)"
Yes
29.
Номера на банковата сметка, посочена в заявлението за подпомагане, за превеждане на безвъзмездната финансова помощ, получена по реда на тази наредба, съответства на номера на банковата сметка, съгласно представения от кандидата  документ от банката за банковата сметка и е на името на кандидата.
Yes
30.
За всички Допустими разходи от раздел 14.1 от Условията за кандидатстване, обект на инвестицията, кандидатът, който не се явява възложител по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, е провел процедура за предварителен избор на доставчик/изпълнител 
Yes
31.
Размерът на разходите, за които се кандидатства е  не по-малък от левовата равностойност на 15 000 евро 
Yes
III. Group
За възложители по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 от Закона за обществените поръчки
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът се явява възложител по чл. 7 и чл. 14а, ал. 3 и 4 от Закона за обществените поръчки.
Yes
2.
За разходите по т. 11 от Раздел 14.1 „Допустими разходи“, извършени преди датата на подаване на проектното предложение, кандидатите, които се явяват възложители по чл. 5 и 6 от Закона за обществените поръчки, при подаване на проектното предложение са предоставили заверено от възложителя копие на всички документи от проведената съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки процедура за избор на изпълнител/и.
Yes
IV. Group
ІІІ. Изисквания към кандидатите за подпомагане:
Criteria Leads to rejection
1.
Кандидатът не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако не е реабилитиран, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс)
Yes
2.
Кандидатът не е осъден с влязла в сила присъда (освен ако не е реабилитиран, за престъпление по чл. 108а, чл. 159а - 159г, чл. 172, чл. 192а, чл. 194 - 217, чл. 219 - 252, чл. 253 - 260, чл. 301 - 307, чл. 321, 321а и чл. 352 - 353е от Наказателния кодекс) в друга държава членка
Yes
3.
Кандидатът няма задължения за данъци и задължителни осигурителни вноски по смисъла на чл. 162, ал. 2, т. 1 от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и лихвите по тях, към държавата или към Столична община или към общината по седалището на кандидата, или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатът е установен (освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила)
Yes
4.
За кандидатът не е налице неравнопоставеност в случаите по чл. 44, ал. 5 от ЗОП
Yes
5.
"За кандидатът не е е установено, че:
а) е представил документ с невярно съдържание, свързан с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за подбор;
б) не е предоставил изискваща се информация, свързана с удостоверяване липсата на основания за отстраняване или изпълнението на критериите за допустимост или подбор"
Yes
6.
За кандидатът не е установено с влязло в сила наказателно постановление или съдебно решение, че при изпълнение на договор за обществена поръчка е нарушил чл. 118, чл. 128, чл. 245 и чл. 301 - 305 от Кодекса на труда или аналогични задължения, установени с акт на компетентен орган, съгласно законодателството на държавата, в която кандидатите са установени
Yes
7.
За кандидатът не е налице конфликт на интереси, който не може да бъде отстранен
Yes
8.
Кандидатът не е обявен в несъстоятелност или в производство по несъстоятелност, или в процедура по ликвидация, или не е сключил извънсъдебно споразумение с кредиторите си по смисъла на чл. 740 от Търговския закон, или не е преустановил дейността си, а в случай че кандидатът е чуждестранно лице - се намира в подобно положение, произтичащо от сходна процедура, съгласно законодателството на държавата, в която е установен
Yes
9.
За кандидатът не е установено че не е изпълнил разпореждане на Европейската комисия за възстановяване на предоставената им неправомерна и несъвместима държавна помощ
Yes
10.
"Лицата, които представляват кандидата, членовете на управителни и надзорни органи и за други лица, които имат правомощия да упражняват контрол при вземането на решения от тези органи:
1 не са били на трудово или служебно правоотношение в РА или УО - до една година от прекратяване на правоотношението;
2. не са свързани лица по смисъла на § 1, т. 1 от допълнителните разпоредби на Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси с лице, заемащо публична длъжност в УО на ПРСР 2014 - 2020 г. или в РА, което е участвало при одобряването на проектно предложение или при обработката на искане за плащане по сключения административен договор за предоставяне на финансова помощ;
3. не е лице, което попада в случаите по чл. 21 или 22 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси;"
Yes
11.
Кандидатът не е независимо предприятие по смисъла на чл. 4, ал. 2 от Закона за малките и средните предприятия и за него не е установено, че е учредено или преобразувано след 1 януари 2014 г. с цел получаване на предимство в противоречие с целта на подмярката по ПРСР 2014 – 2020 г., включително с цел получаване на финансова помощ в размер, надвишаващ посочените по тези указания максимални размери.
Yes
12.
Кандидатът е осигурил разликата между пълният размер на одобрените разходи и размера на финансовата помощ, като участието на кандидата може да бъде само в парична форма
Yes
13.
Кандидатът не е получил за същите инвестиционни разходи публична финансова помощ от държавния бюджет или от бюджета на Европейския съюз
Yes
V. Group
ІV Резултати от Анализа на Бизнес плана
Бизнес планът трябва да доказва икономическата жизнеспособност на проекта и стопанството или предприятието за период от 5 години, а в случаите на проекти, включващи инвестиции в строително-монтажни работи за период от 10 години и постигането на следните показатели
Criteria Leads to rejection
1.
"Нетна настояща стойност (NPV) при дисконтов фактор r = 6 %
NPV > 0"
Yes
2.
"IRR е вътрешна норма на възвръщаемост;
Проектът се счита за икономически жизнеспособен, ако IRR > r (6 %)"
Yes
3.
"Индекс на рентабилност (PI) по проекта
Проектът се допуска за одобрение, ако PI > 1"
Yes
4.
"Срок на откупуване (PBP)
Срокът на откупуване на инвестицията трябва да бъде в рамките на периода на бизнес плана ( 5 или 10 години в случаите на строително-монтажни дейности)"
Yes