Оценителна таблица

Критерии за оценка

I. Група
КРИТЕРИИ ЗА ОЦЕНКА НА АДМИНИСТРАТИВНО СЪОТВЕТСТВИЕ И ДОПУСТИМОСТ
Критерий Води до отхвърляне
1.
Кандидатът е община/ държавно училище към Министерство на образованието и науката, съгласно Условията за кандидатстване.

Проверката се извършва служебно от оценителната комисия в Регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование съгласно чл. 345 от ЗПУО или в Регистър БУЛСТАТ. 
Предложение за изпълнение на инвестиция, което е подадено от кандидат, който не отговаря на това изискване се отхвърля от оценителната комисия, без да се проверява съответствие със следващите критерии за административно съответствие и допустимост. 
Да
2.
Образователна институция, обект на интервенция, попада в първа или втора група (за първи прием на предложения за изпълнение на инвестиция) или в първа, втора или трета група (за втори прием на предложения за изпълнение на инвестиция) на съответния вид училище (начални, основни, обединени училища/ средни училища/профилирани училища) / попада в първа група (за първи прием на предложения за изпълнение на инвестиция) или в първа или втора група (за втори прием на предложения за изпълнение на инвестиция, ако е приложимо) на детски градини, разпределен по стратегическа значимост на институцията въз основа на класациите по видове образователни институции, извършена от Министерство на образованието и науката в съответствие с Методологията за приоритизиране на обектите на образователната инфраструктура на територията на Република България.

Проверката се осъществява съгласно Приложение V към Условията за кандидатстване

В случай че образователната институция  не отговаря на този критерий, предложението за изпълнение на инвестиция се отхвърля от оценителната комисия, без да се проверява съответствие със следващите критерии за административно съответствие и допустимост.
Да
3.
Формулярът за кандидатстване е подписан с квалифициран електронен подпис (КЕП) от законния представител на кандидата или упълномощено за целите на подаването на предложението за изпълнение на инвестиция лице.
Да
4.
Заповед за оправомощаване за подаване на предложението за изпълнение на инвестиция (ако е приложимо),  прикаченао в информационната система на Механизма.    

Прилага се, в случай че предложението за изпълнение на инвестиция е подадено с КЕП от лице, различно от официалния представител на кандидата.
Не
5.
Декларация на кандидата, попълнена по образец, (Приложение I към Условията за кандидатстване), подписана и подадена в информационната система на Механизма.
Да
6.
Декларация за съгласие на кандидата за ползване и разпространение на обобщените данни по проекта от Структура за наблюдение и докладване и от НСИ, попълнена по образец (Приложение II към Условията за кандидатстване) и подадена в информационната система на Механизма.
Да
7.
Приложено е Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ. 

Проверката по критерия включва и проверка:
-	Дали документите са изготвени за обекта, включен в предложението за изпълнение на инвестиция – проверка на наименованието и адреса на сградата и/или УПИ;
-	Дали сертификатът има регистрационен номер;
-	Дали сертификатът е валиден (проверява се срокът на валидност, посочен в сертификата). 
Да
8.
Приложено е Обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл.169, ал.1, т.1–5  от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите.

Проверката по критерия включва и проверка:
-	Дали документите са изготвени за обекта, включен в предложението за изпълнение на инвестиция – проверка на наименованието и адреса на сградата;
-	Дали Техническият паспорт има регистрационен номер.
Да
9.
Приложена е Виза за проектиране съгласно чл. 140/140а от ЗУТ и Задание за проектиране съгласно типовото задание (Приложение IV към Условията за кандидатстване), одобрено от Възложителя по ЗУТ (кандидата).

В случай че сградата, обект на интервенция, е включена в обхвата на Закона за културното наследство, проверката по критерия включва и проверка дали визата за проектиране е съгласувана с НИНКН.
Да
10.
Приложен е документ за собственост и актуална скица на недвижимия имот, обект на интервенция по проекта, от който е видно, че недвижимият имот е собственост на кандидата и се ползва за целите на образователната институция, включена в проекта.

Проверката по критерия включва и проверка, че недвижимият имот не е с предоставени права за ползване или управление на други институции, различни от кандидата за целите на образователната институция.
В случай  че част от сградата не е собственост на кандидата или се ползва за други цели, следва да се финансира със средства извън средствата по МВУ.
Да
11.
Приложена е КСС по окрупнени показатели. Общата стойност съответства на сумата на разходите за СМР, посочена в бюджета на предложението за изпълнение на инвестиция.

В случай на несъответствие, разходите за СМР, посочени в бюджета, следва да бъдат коригирани от оценителната комисия на етап техническа и финансова оценка.
Да
12.
Приложен е Остойностен списък с оборудване/обзавеждане (в случай на включена дейност 2). Общата стойност на приложения списък съответства на сумата на разходите за оборудване и обзавеждане, посочена в бюджета на  предложението за изпълнение на инвестиция.

В случай на несъответствие, разходите за оборудване и обзавеждане, посочени в бюджета, следва да бъдат коригирани от оценителната комисия на етап техническа и финансова оценка.
Не
13.
Приложено е Решение на Общинския съвет/Декларация на Министъра на образованието и науката, с което се изразява съгласие за кандидатстване с конкретнотопредложение за изпълнение на инвестиция и се декларира, че за предложения проект е осигурена неговата устойчивост и че съответната образователна  институция/филиал няма да бъде закрита за период, не по-малък от 5 години след крайното плащане към Крайния получател.
Да
14.
Декларация от представляващия съответната общинска образователна институция (съгласно регистър Булстат), обект на интервенция, че е съгласен с предложения проект, вкл. и със заданието за проектиране и списъка с оборудване и обзавеждане, както и че ще съдейства за реализиране на проекта в съответствие със своите задължения и компетенции, вкл. и по отношение на гарантиране на устойчивостта на инвестициите и опазване на обекта (Приложение III към Условията за кандидатстване), подписана и  прикачена в информационната система на Механизма.
Да
15.
Решение на общинския съвет/Декларация на министъра на образованието и науката за осигуряване на необходимите средства в случай на недопустими разходи, които следва да бъдат отразени в бюджета на проекта като собствен принос.
Не
16.
Приложен е План за създаване на нужните условия за организация на учебния ден на едносменен режим, в който е заявена необходимост от изграждането на нови училищни сгради, от реконструкция, надстрояване и пристрояване на съществуващите“, в съответствие с § 6 от Преходните и заключителните разпоредби на Наредба № 10 от 1 септември 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование планове (само за компонент 1), утвърден от министъра на образованието и науката.
Не
17.
Представена е справка от общината (за общински училища) или от директора на училището (за държавни училища) за броя на учениците, които се обучават в сградата на училището, обект на интервенция през последната приключила учебна година.  (само за компонент 1).

 Съгласно чл. 101, ал. 3 от Закона за предучилищното и училищното образование "Учебната година е с продължителност 12 месеца и започва на 15 септември, а в спортните училища - на 1 септември".
Не
18.
Представена е справка от общината за броя на групите и броя на децата в централата/филиала на детската градина, обект на интервенция по предложението за изпълнение на инвестиция за последната приключила учебна година. Справката включва информация за недостига на места в детската градина, обект на интервенция, в случай че се предвиждат дейности за пристрояване/надстрояване (само за компонент 2)
Не
19.
Предложението за изпълнение на инвестиция включва интервенции само в 1 училище/детска градина. В случай на детска градина с филиал/и, предложението за изпълнение на инвестиция включва само централата на детската градина или само 1 филиал.

В случай че посоченото ограничение не е спазено, предложението за изпълнение на инвестиция се отхвърля и не се допуска до техническа и финансова оценка.
Да
20.
Училището/детската градина, обект на интервенция, е включено само в едно предложение за изпълнение на инвестиция.

В случай че кандидат е подал повече от едно предложение за едно и също училище/детска градина, обект на интервенция, оценителната комисия следва да разгледа само последното постъпило предложение за изпълнение на инвестиция, с изключение на случаите, в които кандидатът е оттеглил последното по ред на подаване предложение за изпълнение на инвестиция.	
При втори прием за кандидатстване, се извършва проверка дали образователната институция, обект на интервенция, е включена в предложение за изпълнение на инвестиция, одобрено за финансиране по първи прием за кандидатстване по настоящата процедура.
Да
21.
Планираните в предложението за изпълнение на инвестиция дейности са обосновани от кандидата на базата на конкретни идентифицирани нужди и цели в разработените в съответствие с § 6 от Преходните и заключителните разпоредби на Наредба № 10 от 1 септември 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование Планове за създаване на нужните условия за организация на учебния ден на едносменен режим, със заложените срокове и заявената необходимост от изграждането на нови училищни сгради, от реконструкция, надстрояване и пристрояване на съществуващите сгради (само за компонент 1).

Посочени са конкретни страници/раздели, в които е видна информацията.
В случай на пристрояване/надстрояване на съществуващи сгради за училищно образование, проверката на критерия включва и проверка дали тези дейности са предвидени за целите на  преминаване на едносменен режим на обучение, и дали са в комбинация с интервенции за основен ремонт/ реконструкция/ основно обновяване на съществуваща сграда на училище.
Не
22.
Планираните в предложението за изпълнение на инвестиция дейности за пристрояване/надстрояване централата/филиала на детската градина са обосновани от кандидата на базата на конкретни идентифицирани нужди и цели съобразно информацията за недостига на места в обекта на интервенция (само за компонент 2).

Проверява се в Справка от общината за броя на групите и броя на децата в централата/филиала на детската градина, обект на интервенция по предложението за изпълнение на инвестиция за последната приключила учебна година, съдържаща информация за недостига на места в детската градина.
Не
23.
Предложението за изпълнение на инвестиция предвижда със средства от МВУ да се финансират само интервенции върху собственост на кандидата, която се ползва за образователната институция, включена в  предложението за изпълнение на инвестиция.

В случай на интервенции върху собственост, различна от тази на кандидата, вкл. която не се ползва за целите на образователната институция по предложението за изпълнение на инвестиция, кандидатът следва да поеме ангажимент за реконструкцията/ремонта на цялата сграда, като частта от сградата, която не е собственост на кандидата или се ползва за други цели или от друга образователна институция, следва да се финансира със средства извън средствата по МВУ.
Да
24.
Заявените средства за получаване от Механизма  (преки и непреки разходи) са в рамките на максималния размер по съответния компонент, определен в т. 9 от Условията за кандидатстване.
Да
25.
Планираното оборудване/обзавеждане в дейност 2 (когато проектното предложението за изпълнение на инвестиция включва такава дейност)_ съответства на минималните изисквания за обзавеждане и оборудване на класните стаи, кабинетите, специализираните кабинети и езиковите лабораториите, посочени в приложения №2 - №4 и приложения №9 - №21 от  Наредба № 24/2020 г. за компонент 1 и приложение №6 и №7 от Наредба №24/2020 г. за компонент 2, като следва да води до подобряване качеството на образователната услуга и да е част от цялостната модернизация на съответната институция.

В случай че изискването не е изпълнено,  съответната позиция  ще бъде счетена от оценителната комисия за недопустима и ще бъде премахната от предложението за изпълнение на инвестиция, заедно с предвидените за нея разходи на етап ТФО.
Не
26.
26.	Обследването за енергийна ефективност за сградата, обект на интервенция, доказва, че избраният пакет енергоспестяващи мерки ще доведе поне до клас на енергопотребление „С“ от скалата на класовете на енергопотребление за съответния тип сграда – училище/детска градина, съгласно Сертификата за енергийни характеристики на сградата.

В случай че изискването не е изпълнено, предложението за изпълнение на инвестиция ще бъде отхвърлено от оценителната комисия.
Да
27.
Предвидените разходи за енергийна ефективност представляват поне 40% от заложените допустими преки разходи по предложението за изпълнение на инвестиция.

Проверката се извършва спрямо стойността на избрания пакет енергоспестяващи мерки, предписани в Сертификата за енергийни характеристики на сградата.
Стойността на избрания пакет енергоспестяващи мерки следва да е видна / обособена като отделен ред, и в приложената КСС по окрупнени показатели.
В случай на  пристрояване на съществуваща сграда на детска градина или училище всички разходи за СМР, свързани с пристрояването, се считат за мерки за енергийна ефективност и се включват при изчисляване на процента за мерки за енергийна ефективност.
В случай че изискването не е изпълнено, предложението за изпълнение на инвестиция ще бъде отхвърлено от оценителната комисия.
Да
28.
Заданието за проектиране включва избрания пакет енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата поне до клас на енергопотребление „А“ от скалата на класовете на енергопотребление за съответния тип сграда – училище/детска градина, както и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване и техническия паспорт, а за пристройки – в заданието за проектиране е заложено постигане на изискванията за сграда с близко до нулево потребление.
Да
29.
Предложението за изпълнение на инвестиция предвижда основен ремонт и/или реконструкция на цялата сграда. 

Не са допустими дейности, които целят частични интервенции и/или самостоятелно внедряване на мерки за енергийна ефективност.
Да
30.
Предложението за изпълнение на инвестиция включва мерки за подобряване на достъпа на лица с увреждания съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.
Да